> "NE" Arnesovi in Kissovi prošnji za 0889, 1.del

<<prva stran<<

21. 03. 2000

Zgodovina

Najprej malce zgodovine, s pomočjo katere bomo razjasnil iizvor številk 088X in razliko med njimi. Leta 1996 je Telekom Slovenije ustanovil enoto SiOL, katere glavni namen je bil ponujanje dostopa do interneta. SiOL je kmalu po začetku obratovanja začel nesorazmerno hitro rasti na račun ostalih ponudnikov, saj mu je Telekom omogočal, da njegovi uporabniki kličejo na številko 9710. Na tej številki so se klici obračunavali po lokalni tarifi ne glede na to, od kod je uporabnik klical. SiOL je bil tako cenovno zanimiv na celotnem območju Slovenije, ne da bi mu bilo potebno inštalirati en sam modem zunaj Ljubljane - kar so morali početi vsi ostali.

Ostali ponudniki nad stanjem seveda niso bili navdušeni, zato so sprožili ukrepe na ustreznih državnih inštitucijah, kar je seveda trajalo. Trajalo je tako dolgo, da je Telekomu v tem času ukinil številke 97XX (in s tem izničil vse pritožbe) in uvedel novo številko 0880 - SiOLu konkurenčni ponudniki pa so si začeli v ustreznem jeziku mrmrati tisto o drugačni embalaži in isti vsebini. Kljub načelni pripravljenosti Telekoma, da številko 0880 podeli vsem zainteresiranim, le te nikoli nihče razen SiOL-a ni dobil.

SiOL-u konkurenčni ponudniki so se pritožili na Urad za varstvo konkurence. Rezultat je bila odločitev Urada, da mora Telekom številko 0880 ponuditi tudi drugi ponudnikom.

0880? Ne hvala!

Kaj je bilo zapisanega na teh straneh ob uvedbi 0880, si lahko preberete tule. No, kasneje se je izkazalo, da veličina številke 0880 kot take niti ni hotela. Pomembna razlika med 0880 in vsemi ostalimi je (poleg nižje cene) namreč v tem, da uporabnikom številke 0880 njihov ponudnik interneta zaračunava tako urno postavko, kot tudi porabljene minute (impulze), ki pa jih potem plača naprej Telekomu. Telefonski računi torej niso več obremenjeni z internetom. Zdi se logično in privlačno, v bistvu pa so s tem načinom obračunavanja na slabšem tako uporabniki kot tudi ISP-ji. Razlogi so predvsem naslednji:

  • Uporabnik plačuje minute tudi morebitnemu tatu, ki se je polastil njegovega uporabniškega imena in gesla. Ker sistem navadno ne zaznava številke dohodnega klica (SiOL to storitev ravnokar uvaja), ampak le uporabniško ime, torej tudi ne ve, da se uporabnik ni priklopil s številke, iz katere se običajno.

  • Zaradi ravnokar napisanega dejstva postanejo gesla in uporabniška imena zanimiva "roba" za krajo in preprodajo. Gesla in uporabniška imena pa je najlažje ukrasti kar s samega strežnika, kjer so shranjena - kar se je SiOL-u tudi zgodilo. Gelsa njihovih uporabnikov so bila kakega pol leta pravi hit v malo bolj "temačnih" predelih slovenskega interneta.

  • Računi Telekoma se navadno v gospodinjstvu plačujejo med prvimi, medtem ko so računi ISP-jev manj pomembni. Če bi bili ti računi obremenjeni še z minutami, bi bili še bolj nepopularni - Telekom pa bi od ISP-jev vseeno zahteval plačilo minut. Računi ISP-jev bi torej bili težko izterljivi. To zadnje je argument, ki ga je zadnje čase močno poudarjal tudi Arnes.

Končno 0889

Boj ponudnikov interneta se je nadaljeval - hoteli so številko za dostop do interneta, ki bi bila cenovno na ravni 0880 in za katero bi veljalo običajno tarifiranje (uporabnik plača Telekomu). Po nesmiselno dolgih pogajanjih med SiOL-u konkurenčnimi ponudniki, Telekomom in Upravo RS za promet in zveze, ko je SiOL že takorekoč uničil vsakršno konkurenco, se je Telekom le "vdal" in privolil v številko 0889. Ta je bila cenejša od navadnih klicev, izterjava računov od uporabnikov pa je bila v pristojnosti Telekoma. In zato je Telekom zahteval za to številko tudi višjo ceno. Tako torej danes obstajata dve številki za dostop do interneta - 0880 (2,02 sit/min) in 0889 (2,50 sit/min). Mnenja o primernosti razlike v ceni so različna. Medtem ko se nekateri ISP-ji pritožujejo, da je razlika prevelika, obstajajo tudi taki, ki jih mika 0880 in se jim zdi razlika premajhna, da bi se jim splačalo iz 0889 seliti na 0880.

Uprava RS za telekomunikacije je uvedbo številke 0889 Telekomu naložilo lansko pomlad. Od takrat naprej so komercialni ponudniki začeli vlagati prošnje za pridobitev teh številk - in mnogi jih danes tudi že imajo. Poleg komercialnih pa sta za številko 0889 zaprosila tudi dva ponudnika iz akademske sfere - študentski KISS in izobraževalno-raziskovalni Arnes. To pa je že konec uvoda in začetek osrednje zgodbe. V drugem delu.