|
 |
> kaj se dogaja s SiOLom? |
 |
|
(februar 1998)
Več o problematiki na strani
Robina Hooda Internetskega.
Kmalu po novem letu, ko so bili uporabniki SiOL-a prisiljeni preiti na novo (dražjo) številko za dostop do Interneta, se je začelo. Danes, ko so si prvi že opomogli od novih SiOL-ovih računov, pa se nezadovoljstvo počasi že sprevrača v bes.
Ne govorim samo o napol zamolčanem dejstvu, da se namesto impulzov po novem plačujejo minute - in to precej dražje, pač pa tudi o mnogih problemih, ki očitno spremljajo prehod na novo klicno stevilko. Na nek nacin sta Telekom in SiOL s tem dokazala, da vse "nerodnosti" zadnjega časa (Arnes in TEN-34, katastrofalne linije ipd.) ne gre toliko pripisati nezainteresiranosti, lenobi ali celo zlobi, ampak bolj nesposobnosti - kako drugače bi si sicer lahko razlagali dejstvo, da niti svojega servisa ne morejo korektno vzdrževati.
No, pa preidimo na dejstva. Naštete probleme so prispevali razjarjeni uporabniki SiOL-ovega servisa in se jim za to zahvaljujem:
-
Gotovo najpogostejši problem je neujemanje porabljenih minut z računom, ki ga izstavlja SiOL. Za primer vzemimo te (realne) številke za mesec januar (standardni paket):
Naročnina
| 1171,00 Sit
| Poraba (52064 sekund)
| 5996,00 Sit
| Davek (6,5%)
| 437,00 Sit
|
Problematična je zaračunana poraba glede na porabljen čas (14,46 ure). Če namrec seštejemo: vsako uro dela (159,75 sit x 14,46h) + porabljene minute (1,77 x 867,7 min), dobimo 3852,2 sit (namesto zapisanih 5996,00 sit).
Še najbolj se SiOL-ovi številki približamo, če za računanje uporabimo urno postavko, ki sicer velja za urni paket - 303,53 sit (303,53 x 14,46h + 1,77 x 867.7min). Če je to to, potem gre za očitno prevaro s strani SiOL-a!
Telekomovo matematiko je torej očitno povzel tudi SiOL.
-
Drugi problem: klicanje na 0880 se včasih (poleg na SiOL-ovem) pojavi tudi na Telekomovem računu. Zaračunavata torej oba - SiOL svojih 1,77 sit/min, Telekom pa še dodatnih 4,25 sit za vsak impulz.
- Tretji problem je podoben drugemu, le da postanejo Telekomovi računi neverjetno visoki (iz normalnih številk so se povzpeli celo do več deset tisoč tolarjev). Problem je bil opazen na analogni centrali. Vse skupaj izgleda tako, kot bi se klici na 0880 zaračunavali po mednarodni tarifi!
- Toliko o računih, zdaj pa se o prenosih. Baje so na trenutke in iz dolocenih krajev (kljub zagotovilu SiOL-ovcev, da je vse v najlepsem redu) katastrofalni. Poleg tega iz drugega vira prihaja informacija, da je pri prenašanju paketov ogromno napak. Ce imate WinNT, lahko to v oknu z informacijami o povezavi tudi preverite, za ostale OS pa se gotovo najde kakšen program, namenjem temu.
Tole pisanje je namenjeno predvsem vsem uporabnikom SiOL-ovih storitev. Upam, da ste prebrali zgoraj zapisane probleme in tudi sami preverili (lahko kar na
SiOL-u), kako je s tem pri vas. Previdnost nikakor ni odveč, v vsakem primeru pa priporočam (vsaj začasno) prehod na drugega ponudnika. SiOL v zadnjem času postaja drag, poln tehničnih problemov, s pišmeuhovskim odnosom do strank in, nenazadnje, niti ne skriva svojih ambicij po vzpostavitvi monopola.
Še par besed o SiOL-ovi tehnicni podpori: O prijaznosti in neverjetnem optimizmu, ki veje iz osebja, ne gre dvomiti. To pa je tudi vse! Se oglasiš osebno, te napotijo na elektronsko pošto; jim pošlješ e-mail, ti svetujejo telefon...
|
|