|    
             <<prva stran<< 
              <<stran o Poročilu<< 
            Spodnje besedilo se bere predvsem kot kritika 
              državi in ne Telekomu. To je tudi edino prav - kajti, čeprav se 
              na teh straneh pritožujemo pretežno nad Telekomom, je potrebno vedeti, 
              da je krivec predvsem država. Ona postavlja zakone, ona nadzoruje 
              trg, Telekomovi nameščenci v državni upravi so problem, ki ga mora 
              rešiti država in te Telekom... 
             
              REDNO POROČILO 
              KOMISIJE 
              O 
              SLOVENSKEM 
              NAPREDKU PRI PRIDRUŽEVANJU
            3.2. Inovacije 
            Telekomunikacije 
            Glede na njen gospodarski razvoj Slovenija še ni dosegla toliko 
              napredka kot bi ga morala pri liberalizaciji področja telekomunikacij 
              in pri harmonizaciji zakonodaje. 
            Še vedno niso bili sprejeti ustrezni predpisi ki so potrebni za 
              izvajanje Zakona o telekomunikacijah iz maja 1997, kot so na primer 
              vzajemno priznavanje potrdil o homologaciji in režim podeljevanja 
              licenc. Liberalizacija javne govorne telefonije in alternativnih 
              omrežij za ponujanje telekomunikacijskih storitev še ni bila uvedena. 
              Vzpostavitev ločenega nadzornega organa, uredba o režimu podeljevanja 
              licenc, nadzor nad homologacijami in vzajemno priznavanje potrdil 
              še ni uvedena. Tarife še niso bile uravnotežene. 
            V tem odstavku se skriva trditev, ki bi jo 
              utegnil Telekom zelo hitro izkoristiti. Našteti so namreč ukrepi, 
              ki naj bi jih naši oblastniki izvedli. Mnogi od ukrepov niso tako 
              zelo enostavno izvedljivi, je pa eden, za katerega bo Telekom prav 
              rad poskrbel - uravnoteženje tarif namreč. Ta stavek da razlagati 
              tudi kot zahteva po zvišanju lokalnih tarif. In ker država nujno 
              rabi rezultate, bo dober tudi ta ukrep - takoj ko ga Telekom prinese 
              na mizo. 
            Do sedaj je bil glavni dosežek liberalizacija terminalske opreme 
              in telekomunikacijskih storitev (z izjemo zgornjih). Vendar, pomanjkanje 
              napredka pri vzajemnem priznavanju usklajenosti in homologacij pomeni, 
              da je lahko oprema kupljena samo v Sloveniji. 
            Drug dosežek v zadnjem letu je bila liberalizacija trga storitev 
              mobilne telefonije z izdajo druge licence za GSM omrežje konzorciju 
              Simobil, oktobra 1998 (25% kapitala tega koncesionarja je tujega). 
            Infrastruktura se nenehnoizboljšuje. Do konca leta 1997 je bila 
              stopnja pokritosti prebivalstva s telefonskimi priključki 35.8%. 
              Konec leta 1997 so bili 4.4 zaposleni na 1000 linij. Povprečna čakalna 
              doba za telefonsko linijo se je popravila iz 1.8 let (1995) na 1.2 
              leta (1997). Dohodek na linijo javnega operaterja Telekoma Slovenije 
              se je povečala z ECU 244 (1995) na ECU 388 (1997). 
            Hvalnica Telekomu z majhno "motnjo" 
              - čakalna doba je bila leta 1997 za približno 1.2 leta daljša kot 
              v zahodnih državah... 
            Na Ministrstvu za promet in zveze še vedno primanjkuje sredstev 
              za učinkovito obvladovanje zajetnih preostalih nalog usklajevanja 
              zakonodaje (s stališa liberalizacije in regulacije). V Ministrstvu 
              za promet in zveze, kot tudi v vodstvu nacionalnega operaterja Telekoma 
              Slovenije, prevladuje naklonjenost razvoju infrastukture in storitev. 
            ... kar je točno srž vsega problema. Telekom 
              agresivno (bolj ali manj uspešno) uvaja nove storitve (in brez vprašanja 
              ukinja stare), ob tem pa so zakoni pisani tako, da se Telekom praktično 
              na vseh področjih favorizira in tako prevzema monopol tudi tam, 
              kjer to ni predpisano. 
            Razvoj Slovenije v odrejanju, uveljavljanju in izvajanju dokumenta 
              "acquis communautaire" v telekomunikacijskem sektorju napreduje zelo počasi. Za 
              zmanjšanje zamude pri harmonizaciji je še posebej nujna vzpostavitev 
              institucij s področja telekomunikacij. 
            Predvsem institucij za nadzor. Danes se nam 
              dogaja. da isti organ, da ne rečemo človek, piše zakone, nadzoruje 
              trg in je hkrati še tesno povezan s Telekomom. 
            Najbolj nujni ukrepi so popolna vpeljava Zakona o telekomunikacijah, 
              začenši s postopno liberalizacijo trga govorne telefonije za zaprte 
              skupine uporabnikov in ponujanje internetskih storitev s strani 
              kabelskih operaterjev. 
            S kabelskimi operaterji je zgodba še precej 
              bolj tragična, kot se to verjetno zdi gospodom iz Evrope. Po novem 
              pravilniku naj bi namreč bilo SiOLovo omrežje edino, na katerega 
              bi lahko kabelski operaterji vezali svoje omrežje. 
            Zaključek 
            Slovenija nadaljuje s podporo raziskovalnim aktivnostim in tehnološkemu 
              razvoju. Na področju telekomunikacij in audio-vizualnega sektorja 
              je bilo napravljenega malo napredka. Slovenija je prosila za dveletno 
              prehodno obdobje za polno implementacijo direktive "televison 
              with frontiers". 
            
         |