<<prva stran<<
<<stran o Poročilu<<
Spodnje besedilo se bere predvsem kot kritika
državi in ne Telekomu. To je tudi edino prav - kajti, čeprav se
na teh straneh pritožujemo pretežno nad Telekomom, je potrebno vedeti,
da je krivec predvsem država. Ona postavlja zakone, ona nadzoruje
trg, Telekomovi nameščenci v državni upravi so problem, ki ga mora
rešiti država in te Telekom...
REDNO POROČILO
KOMISIJE
O
SLOVENSKEM
NAPREDKU PRI PRIDRUŽEVANJU
3.2. Inovacije
Telekomunikacije
Glede na njen gospodarski razvoj Slovenija še ni dosegla toliko
napredka kot bi ga morala pri liberalizaciji področja telekomunikacij
in pri harmonizaciji zakonodaje.
Še vedno niso bili sprejeti ustrezni predpisi ki so potrebni za
izvajanje Zakona o telekomunikacijah iz maja 1997, kot so na primer
vzajemno priznavanje potrdil o homologaciji in režim podeljevanja
licenc. Liberalizacija javne govorne telefonije in alternativnih
omrežij za ponujanje telekomunikacijskih storitev še ni bila uvedena.
Vzpostavitev ločenega nadzornega organa, uredba o režimu podeljevanja
licenc, nadzor nad homologacijami in vzajemno priznavanje potrdil
še ni uvedena. Tarife še niso bile uravnotežene.
V tem odstavku se skriva trditev, ki bi jo
utegnil Telekom zelo hitro izkoristiti. Našteti so namreč ukrepi,
ki naj bi jih naši oblastniki izvedli. Mnogi od ukrepov niso tako
zelo enostavno izvedljivi, je pa eden, za katerega bo Telekom prav
rad poskrbel - uravnoteženje tarif namreč. Ta stavek da razlagati
tudi kot zahteva po zvišanju lokalnih tarif. In ker država nujno
rabi rezultate, bo dober tudi ta ukrep - takoj ko ga Telekom prinese
na mizo.
Do sedaj je bil glavni dosežek liberalizacija terminalske opreme
in telekomunikacijskih storitev (z izjemo zgornjih). Vendar, pomanjkanje
napredka pri vzajemnem priznavanju usklajenosti in homologacij pomeni,
da je lahko oprema kupljena samo v Sloveniji.
Drug dosežek v zadnjem letu je bila liberalizacija trga storitev
mobilne telefonije z izdajo druge licence za GSM omrežje konzorciju
Simobil, oktobra 1998 (25% kapitala tega koncesionarja je tujega).
Infrastruktura se nenehnoizboljšuje. Do konca leta 1997 je bila
stopnja pokritosti prebivalstva s telefonskimi priključki 35.8%.
Konec leta 1997 so bili 4.4 zaposleni na 1000 linij. Povprečna čakalna
doba za telefonsko linijo se je popravila iz 1.8 let (1995) na 1.2
leta (1997). Dohodek na linijo javnega operaterja Telekoma Slovenije
se je povečala z ECU 244 (1995) na ECU 388 (1997).
Hvalnica Telekomu z majhno "motnjo"
- čakalna doba je bila leta 1997 za približno 1.2 leta daljša kot
v zahodnih državah...
Na Ministrstvu za promet in zveze še vedno primanjkuje sredstev
za učinkovito obvladovanje zajetnih preostalih nalog usklajevanja
zakonodaje (s stališa liberalizacije in regulacije). V Ministrstvu
za promet in zveze, kot tudi v vodstvu nacionalnega operaterja Telekoma
Slovenije, prevladuje naklonjenost razvoju infrastukture in storitev.
... kar je točno srž vsega problema. Telekom
agresivno (bolj ali manj uspešno) uvaja nove storitve (in brez vprašanja
ukinja stare), ob tem pa so zakoni pisani tako, da se Telekom praktično
na vseh področjih favorizira in tako prevzema monopol tudi tam,
kjer to ni predpisano.
Razvoj Slovenije v odrejanju, uveljavljanju in izvajanju dokumenta
"acquis communautaire" v telekomunikacijskem sektorju napreduje zelo počasi. Za
zmanjšanje zamude pri harmonizaciji je še posebej nujna vzpostavitev
institucij s področja telekomunikacij.
Predvsem institucij za nadzor. Danes se nam
dogaja. da isti organ, da ne rečemo človek, piše zakone, nadzoruje
trg in je hkrati še tesno povezan s Telekomom.
Najbolj nujni ukrepi so popolna vpeljava Zakona o telekomunikacijah,
začenši s postopno liberalizacijo trga govorne telefonije za zaprte
skupine uporabnikov in ponujanje internetskih storitev s strani
kabelskih operaterjev.
S kabelskimi operaterji je zgodba še precej
bolj tragična, kot se to verjetno zdi gospodom iz Evrope. Po novem
pravilniku naj bi namreč bilo SiOLovo omrežje edino, na katerega
bi lahko kabelski operaterji vezali svoje omrežje.
Zaključek
Slovenija nadaljuje s podporo raziskovalnim aktivnostim in tehnološkemu
razvoju. Na področju telekomunikacij in audio-vizualnega sektorja
je bilo napravljenega malo napredka. Slovenija je prosila za dveletno
prehodno obdobje za polno implementacijo direktive "televison
with frontiers".
|