<<prva stran<<
2. november:
Verjetno vas večina že pozna štorijo s številko 0880. Za osvežitev spomina priporočam kratek članek izpred nekaj mesecev, v katerem so na hitro opisani glavni problemi.
Da bi torej lahko vaš ponudnik internet storitev (razen seveda če to ni SiOL) pri Telekomu pridobil možnost, da ga stranke kličejo na 0880, bi si moral priskrbeti tudi PRI ISDN priključek, kar, na kratko povedano, pomeni predvsem veliko denarja - 1.500.000 sit Telekomu in vsaj dvakrat toliko za opremo.
Doslej se je več ali manj samo govorilo, da je PRI ISDN priključek "umetni" pogoj, ki služi bolj odganjanju SiOLovih konkurentov, kot pa zadostitvi kakšnim nujnim tehničnim kriterijem. Sedaj je tu dokaz, ki kaže na to, da Telekom namerno zavaja neodvisne ponudnike interneta in jim bistveno otežuje pridobitev številke 0880 - vse v duhu favoriziranja svojega SiOLa.
Telekom pri 0880 blefira!
Pa si najprej poglejmo številke iz omrežne skupine 080 - torej t.i. brezplačne številke, ki so tehnološko gledano nekakšna "light" izvedba številke 0880.
Pri številkah iz omrežne skupine 080 klic vedno plača klicani in sicer 20sit/min. Pri teh številkah gre v bistvu za preusmerjanje na analogne številke - če želite imeti tako številko, Telekomu poveste, katere navadne številke (npr. iz omrežne skupine 061) želite "skriti" pod 080 številko in to je to. Telefon, priključen na tako linijo, se bo potem oglašal na obe številki, tisto iz omrežne skupine 061 in tisto iz 080 - seveda pa bodo tarife in način zaračunavanja različne.
Če imate tako številko, potem lahko zgornje zelo enostavno sami preverite - pokličite na GSM ali ISDN številko in povprašajte sogovornika, kaj se mu izpiše na aparatu. Potem vas lahko sogovornik še nazaj pokliče na navadno številko - in vaš 080 telefon bo zazvonil.
Če bi bila tudi 0880 realizirana na tak način, potem bi zahteva po PRI ISDN liniji odpadla. Telekom trdi, (oz. je do nedavnega trdil), da to ne gre - da pri 0880 ne gre za preusmerjanje klicev na analogne številke, tako kot je to v primeru 080. Da je torej potrebno odšteti nekaj milijonov tolarjev in zamenjat kup že obstoječe opreme pri ponudniku internet storitev. Pa to drži?
Dokaz, ki je bil uporabljen pri 080 številki (klicanje iz 080 telefona ven in potem z navadno številko nazaj na ta telefon) je tu zaradi bolj dodelanega zakrivanja nemogoč. Prva ovira je seveda ta, da bi med ponudniki interneta bolj težko našli takega, ki bi a) imel 0880 številko in b) bi bil pripravljen sodelovati v tem testu...
Klicanje iz 0880 številke klicanemu tudi ne omogoča, da bi videl številko klicočega. Prav tako pa se taka številka ne oglaša na klasične klice. Vse te omejitve je Telekomu uspelo doseči z ustreznimi nastavitvami v telefonskih centralah.
Zato je bilo potrebno v tem primeru namesto klasičnega telefona uporabiti napravico z imenom "ISDN protokolni analizator". Ta je ob klicu na številko iz omrežne skupine 0880 izdala številko klicanega - in to je bila natanko tista številka, ki so jo na SIOLu v času uporabe klicne
številke 9711 (junij 1996 - december 1997) dajali svojim uporabnikom,
če so ti imeli težave pri klicanju na številko 9711
(zaradi tehničnih lastnosti preusmerjanja in s tem povezanimi dodatnimi potmi signalov, ki so lahko poslabšali kvaliteto povezav in tako dodatno motili modeme, so lahko
nekateri uporabniki imeli težave pri klicanju na SIOLovo številko 9711).
Zakaj torej 0880?
SiOL ima torej že od vsega začetka isto klicno številko 061 173-0000,
le da je bila najprej "maskirna" številka zanjo 9711, potem pa 0880
32-320, ki je nadomestila številko 9711 iz dveh razlogov:
- ker so tudi drugi ponudniki hoteli dobiti številko 97xx, pa jim je Telekom
ni hotel dati (kljub odločbi Urada za varstvo konkurence) in
- ker izgleda, da so bile tehnične težave s številkami 97xx zaradi načina
preusmerjanja
Z uvedbo novih številk iz skupine 0880 je tako Telekom
rešil dva problema hkrati; prvič, z modernejšim načinom preusmerjanja
je odpravil tehnične težave in drugič, spremembo številk je izrabil
kot priložnost, da je določil takšna "pravila igre" za druge ponudnike
interneta (višja cena, zahteva po PRI ISDN priključku in novi opremi,
zahteva, da zaračunavajo impulze uporabnikom ponudniki in ne Telekom),
za katera je vedel, da jih nihče ne bo mogel ali hotel izpolniti.
Zakaj so dejansko potrebne "maskirne" številke (97xx oziroma 0880)?
Ko bi SIOLov uporabnik iz Kopra ali kakšnega drugega kraja klical na
številko 061 173-9100, bi plačeval medkrajevno tarifo in samo
uporabniki iz Ljubljane bi plačevali krajevno tarifo. Ker pa SIOLov
uporabnik kliče na številko 32-320 iz te posebne skupine 0880, pa
plačuje posebno internetno tarifo, ne glede na to od kod v Sloveniji kliče.
Taisto velja tudi za druge posebne skupine številk (to sta
skupini 97xx in 080, kot tudi "vroča" skupina 090), kjer se plačuje
enotno tarifo, ki pač velja za določeno posebno skupino, ne glede na to,
od kod v Sloveniji se kliče. Te tarife se da seveda poljubno nastaviti
(moderne telefonske centrale so pač navadni računalniki) in tarifa
je tako pri teh skupinah odvisna od tega kam se kliče in ne od kod
se kliče (kar sicer velja pri normalnih omrežnih skupinah 061, 062, itd).
Za skupino 97xx je to kar krajevna tarifa, za skupino 080 je to 20 SIT/
minuto, za skupino 090 so vam verjetno tarife poznane iz oglasov,
za skupino 0880 pa je zopet krajevna tarifa. Medtem ko pri skupini
97xx in 090 plača impulze klicoči, pa pri 080 in 0880 plačuje klicani.
Razkrinkani Telekom
Kot sem že omenil, so današnje centrale pravzaprav zelo fleksibilni računalniki in omogočajo Telekomu še marsikaj več od tistega, kar se kot nova storitev pojavi v ceniku.
To je pred kratkim Telekom tudi zelo nazorno demonstriral, ko je nekaterim članom SISPE (Združenje ponudnikov interneta v Sloveniji) poslal ponudbo za
preusmerjanje na analogne številke (torej ni več zahteve po PRI ISDN!!!)
in tudi kar naenkrat zna Telekom obračunavati klic na posebno številko
tudi na strani klicočega (to, kar so ponudniki že ves čas zahtevali, torej da impulze plačamo Telekomu in naročnino za internet ponudniku interneta).
Toda, tukaj je catch, ki po mojem skromnem mnenju dodatno kaže na vso pokvarjenost, pohlepnost
in kar je še grdih besed (nekaterih?) članov Telekomove uprave.
Namreč, zato, da bo Telekom obračunaval klic klicočemu (torej vam) na telefonskem
računu, Telekom zahteva 20 % maržo (za pokrivanje morebitne zgube, ki
bi jo imel, če ne bi mogel izterjati računa od naročnika!!!! - kot
veste, je Telekom še vedno izterjal vse telefonske račune, saj ima
za to svoje znane metode odklapljanja telefonskih linij). Pokvarjenost
je v tem, da, ko je Telekom zahteval od ponudnikov interneta, da oni
zbirajo denar za klice na številke 0880, ni hotel priznati ponudnikom
popusta zaradi morebitne izgube pri izterjavi računov za tel. klice.
Torej, Telekom sedaj predlaga dva sistema:
- številka 0880:
Porabljene minute (včasih smo rekli impulze) plača klicani (to je ponudnik - SIOL),
ki račun skupaj z davkom izterja od uporabnika.
Cena je skupaj s 6,5% davkom 1,89 sit/minuto (113,4 sit/uro). V primeru, da ponudnik ni
SiOL, je davek dvojen - torej bo bil tisti, ki ne bo klical na SiOL, za to kaznovan s ceno 2,01 sit/minuto (120,8 sit/uro).
- številka 0889:
Na tej številki porabljen čas (impulze) plača klicoči (to je uporabnik
interneta) skupaj s telefonskim računom.
Cena je 2,30 sit/minuto plus davek (torej 30% več kot tarifa v prvem sistemu).
Če si boste torej drznili izbrati ne-SiOL ponudnika, ki bo hotel (tudi zaradi manjše možnosti zlorab accountov), da za Telekomov del računa plačate direktno Telekomu, boste za to "kaznovani" s 30% višjo ceno minute (2,45 sit/minuto oz. 147,0 sit/uro) - kar pa še ni najhujše! Telekom namreč trenutno na svoji 0880 številki državi plačuje 6,5% davek, na navadnih številkah pa 20%. Če bi 20% davek ostal tudi na novih 0889 številkah (in nikjer ne piše, da to ni izključeno), potem bi plačevali 165,6 sit/uro. To je skoraj 50% več, kot cena ure pri SiOLu!
Tudi če pozabimo na cene, naenkrat ni več:
- omejitve samo na PRI ISDN priključke
- omejitve, da ne more Telekom računati direktno uporabnikom
Kar vse skupaj zelo verjetno pomeni, da Telekom že od vsega začetka postavlja umetne
omejitve drugim ponudnikom interneta pri pridobivanju posebnih številk samo zato,
da bi zavlačeval in pridobil čas
za "svojega varovanca" SIOLa. Kar mu je navsezadnje prav lepo
uspelo. Kajti, tudi če bodo drugi ponudniki Interneta jutri dobili
številke 0880 in tudi če bi bili pogoji natančno isti kot za SIOL,
bi bilo potrebno še precej časa, da bi se stvari normalizirale. SiOLov obstoj na trgu ponujanja internet storitev
je trenutno namreč neke vrste "motnja". Predvsem zaradi svojih cen - oz. nezmožnosti ostalih, da bi ponujali enako storitev po enako nizki ceni. Krivec je seveda Telekom in ne ISP-ji.
|