<<prva stran<< 
             
             
(Nepopolni) seznam TELEKOMovih "grehov"
  
Vrsti red je lahko povsem nakljucen.
-  oglasevalska kampanja vseh zadnjih let, ki zali vse tiste, ki od
  TELEKOMa ze leta ne zahtevajo nic posebnega, ampak zelo preproste
  reci, kot je samostojni telefonski prikljucek, brez dvojcka, ali
  frekvencno omejenega PCMa. Oglasevanje osnovnih telekomunikacijskih
  storitev v Sloveniji je nekaj podobnega kot oglasevanje vode v
  puscavi. Oglasevanje v stilu "telefoniranje ni drago" v okolju,
  kjer je telefoniranje cedalje drazje (tendenca je podrazitev tako
  narocnine, kot telefonske minutaze) je norcevanje iz narocnikov.
 -  navijanje cen. V pogojih, ko TELEKOM ima monopol ne le na govorno
  telefonijo v stacionarnem omrezju, ampak dejansko na skoraj vse
  kar ima opraviti z prenosom kakrnih koli podatkov (zvok, slika,
  beseda), je odsotnost slehernega nadzora s strani kakrsnega koli
  urada, ki bi moral bedeti nad pocetjem TELEKOMa le se bolj v nebo
  vpijoca. Seveda, TELEKOM je delno ze privatiziran in je delnicarjem
  (nekdanjim usluzbencem TELEKOMa, sedaj pa zaposlenim prav na
  Ministrstvu za Promet in Zveze, npr. g. Miro Rozman, Drzavni Sekretar,
  oziroma v ustreznih uradih) blizja srajca (TELEKOM in njegov dobicek),
  kot plasc ("sluzenje ljudstvu", kar bi kot drzavni uradniki morali
  imeti za svojo primarno nalogo). Toda, v takih pogojih bi bilo za
  pricakovati reakcijo "ljudstva", ki mu le ni vseeno ali ga TELEKOM
  dobesedno odira in tako se dodatno visa svoje dobicke (po podatkih
  je TELEKOM imel najvecji dobicek v letu 1997).
 -  neobstoj dolocenih storitev. V Sloveniji ne morete od TELEKOMa
  najeti opticnega vlakna brez opreme. Razlog je, seveda, zelo
  preprost. V tem primeru bi lahko imeli dosti bolj ugodno razmerje
  med ceno in kolicino prenesenih podatkov. TELEKOM pa se postavlja
  v vlogo tistega, ki zeli zaracunati pretok sleherne kolicine
  podatkov. V casu, ko je informacija moc je jasno, da taksna
  koncentracija moci v enem samem podjetju (pravzaprav v pescici
  ljudi, ce ne le v enem samem cloveku) predstavlja najbolj
  direkten napad na osnove demokracije v Sloveniji. Za primerjavo
  si predstavljajte stanje, ce bi vsi avtobusi, tovornjaki in
  avti bili last enega samega podjetja in bi za uporabo vsakega
  morali pridobiti dovoljenje/placati temu podjetju. Pretirano?
 -  "pretakanje denarja" iz primarnih storitev v "trzne". Ceprav ni
  izrecno prepovedano po sedanjem zakonu (ki zvito doloca le
  obvezo locenega knjigovodstva za "primarne" in "trzne" storitve),
  je v praksi tako, da TELEKOM razume svoje lastne najete vode,
  kot lastno "prcijo", ki jo lahko v lastnem aranzmaju uporablja
  po lastni presoji in mu za to ni treba "samemu sebi" placevati
  nicesar. Zato je mozno, da je danes Internet prek Telekoma
  poceni. Zato je mozno, da ARNES propade. Zato je mozno, da vsi
  ostali Internet ponudniki niso delezni takega ugodja in so jim
  pogoji poslovanja (ter tako tudi cene) bistveno tezji. Nazadnje,
  to je tudi eno zelo mocno orozje z katero TELEKOM nacrtno
  unicuje to konkurenco na podrocju Interneta.
 -  nezaracunavanje "prometa". Promet v telekomunikacijskem okolju
  predstavljajo minute pogovora oziroma promet po podatkovnem
  omrezju. "Senkavanje" minut pogovora je nekaj kar v koncni
  instanci placajo tisti, ki jima kaj takega ni omogoceno, kar je
  posredno vzrok za visje cene. Promet takega "prometa" je Internetna
  Telefonija, ki jo TELEKOM eksperimentalno omogoca na stevilki
  0880-32327, pri kateri se zveza vzpostavi direkt (brez Interneta),
  ce v omrezju klicanega ni vozlisca, ki bi omogocilo Internetno
  telefonijo. Seveda je prihodnost te storitve v podjetju, ki
  kasneje ne bo vec del TELEKOMa, ter tako TELEKOM sedaj financira
  skozi ta nacin ne le konjicek enega cloveka, ampak tudi to
  bodoce podjetje. Ta vlozen ni in ne bo nikjer izkazan.
 -  molcecnost usluzbencev. TELEKOM ima prevec zaposlenih. To je, zal,
  dejstvo, ki ga ne gre prezreti. Toda, to zalostno dejstvo izkoriscajo
  nekateri za uveljavitev svojih izredno predrznih nacinov "vodenja".
  Tako je na najbolj zalosten nacin v TELEKOMu v veljavi preizkusanje
  lojalnosti na nacin, da se molce prenasa marsikatera zahteva
  vodstva, ki ce ni nelegalna je vsaj vprasljiva (npr. ali ste
  vedeli, da vsaki zahtevek za najeti vod po tanovem mora v
  odobritev g. Miranu Krambergerju? Sprasujem se, ce je taksno
  navodilo kjerkoli v pisni obliki, ali gre le za preverjanje
  lojalnosti usluzbencev poslovnih enot..). Seveda, stevilo
  zaposlenih v TELEKOMu se bo zmanjsalo, toda resnicna bojazen
  obstaja, da bojo sli nepravi ljudje (npr. TELEKOMu v nekaterih
  poslovnih enotah kronicno primanjkuje opreme in monterjev,
  hkrati so nekateri postopki pretirano zapleteni in obremenjeni
  z administriranjem).
 -  napacno kadrovanje. Vsak velik sistem, pa tako tudi TELEKOM ima
  tezave z iskanjem ustrezno kvalificiranih strokovnjakov za dolo-
  cena podrocja. Toda, bolj kot to je perece dejstvo, da nenehana
  notranja rotacija kadrov iz oddelka v oddelek negativno vpliva
  na produktivnost dela teh oddelkov. Namesto strokovnosti se
  dogaja negativna selekcija, ko boljsi kadri odstopajo, ker ne
  verjamejo v brezmadeznost "vodstva", obstajajo pa tisti, ki so
  bodisi tako mladi in "frisni", da se zelijo za vsako ceno
  dokazati, ali pa pravzaprav niti ne vedo za kaj se gre. V resnici
  gre za uveljavljanje povsem vojaskega nacina vodenja podjetja,
  ki je ne le prezivelo na vzhodu, ampak nikjer v svetu vec ne
  tretirajo zaposlene kot "vojscake", ki naj bojo le kimavci, ampak
  je bolj kot roke in ubogljivost pomembna iznajdljivost in krea-
  tivnost vsakega zaposlenega. Z odhodom g. Krambergerja iz TELEKOMa
  (kar se bo nedvomno zgodilo) bo TELEKOM obglavljen. Upati je,
  da ne dokoncno, ampak, da bo v TELEKOMu dovolj dobrih kadrov, ki
  ne bojo obupali nad razdejanjem, ki ga bo za seboj pustil ta
  gospod (ravnajoc se po reklu: "Za mano potop!").
  O nadaljnjih problemih kadrovanja lahko pricajo incidenti, ki
  kazejo na dvomljivo varnost znotraj samega TELEKOMa (npr. kraja
  impulzev s strani usluzbenca TELEKOMa, pred tem pa je TELEKOM
  leta in leta dokazoval, da so vedno, povsod in vsakic njihovi
  sistemi neoporecni, zlorabe nemogoce in racuni tocno taksni
  kaksni tudi morajo biti).  
 -  slab odnos do strank. Vsako podjetje ve, da so stranke, se posebaj
  njihov denar kri in edini garant obstoja. Pogoj pa je korekten
  onos do teh istih strank. Edino monopolist je tisti, ki lahko
  izsiljuje, se do strank obnasa pismeuhovsko in iritira stranke
  do tiste stopnje, ko stranka zazeli celo odpovedati storitve, a
  kaj, ko razen monopolista nihce drug storitev ne omogoca. Pa
  kljub temu je treba jasno povedati, da je stranka BOG. Tudi za
  TELEKOM. Nobena, se tako draga oglasevalska kampanja ne bo
  pomagala, ce je pod povrsjem gniloba.
 -  nepriznavanje vlozkov. Po zakonu je v last TELEKOMA (delno tudi
  privatne druzbe, spomnimo se seenkrat) sla tudi celotna infra-
  struktura, kanalu, jaski, vodi. Tudi tisti, ki so zgrajeni s
  samoprispevki krajanov. Ta poteza oblasti (v resnici predlagana
  s strani TELEKOMa samega, skozi Ministrstvo za Promet in Zveze
  v katerem, to smo ze povedali, sedijo TELEKOMovi delnicarji) je
  nezaslisana eksproprijacija. Odvzem lastnistva je v vseh civili-
  ziranih druzbah mozen le z odskodnino. Krajanom ruralnih okolij,
  ki so z lastnimi sredstvi zgradili TK omrezje nihce odskodnine
  ni ponudil, se manj pa jim priznal lastnistvo nad tem zgrajenim
  delom omrezja. Edino pravicno bi bilo, ce bi vsem lastnikom
  telefonskih prikljuckov priznali solastnistvo v TELEKOMu v
  taksnem znesku, kot je bil vlozek v infrastrukturo (zmanjsan
  za dolocen znesek "stroskov").
 -  poskusi prevzemov. Zadnja ponudba TELEKOMa, da bi lahko ceneje
  opravljal storitev, kot to pocne ARNES, ter da je pripravljen
  prevzeti vse ARNESove narocnike takoj, je vsekakor primer takega
  (sovraznega) prevzema. Domnevamo le lahko, da bo TELEKOM pocakal
  toliko casa, da mu bo ARNES dolgoval toliko denarja, da tega
  dolga ARNES ne bo (z)mogel odplacati, ter bo TELEKOM "ponudil"
  poravnavo v obliki prevzema celotnega ARNESa in njegove
  infrastrukture. Kljub temu je za jasnejsno razlago treba
  povedati, da je prav TELEKOM tisti, ki je onemogocil/onemogoca
  poslovanje ARNESa pod ugodnejsimi pogoji (npr. prihod vozlisca
  TEN-34 v Slovenijo). Zato je TELEKOMova "ponudba" nekaj podobnega,
  kot ce bi tistemu, ki je nekje podtaknil pozar zaupali vzpostavljanje
  protipozarne varnosti. To se ne dela..
  
Nekaterim, posebaj tistim, ki smo Internet pomagali pripeljati v Slovenijo
ni vseeno ali bo Internet ostal svoboden medij. Ce tudi tebi ni vseeno,
pridi v ponedeljek ob 14:30 pred glavno poslopje nasega nacionalnega
operatera telekomunikacij, ter tako izkazi svojo podporo ARNESu za vse
lepo in pozitivno kar je v prejsnjih letih naredil in kar se vedno dela.
Omogoca pa dostop do "Informacijske avtoceste" ne le sami drzavi in njenim
uradnikom, ampak v prvi vrsti solarjem, raziskovalcem, uciteljem in vsem
tistim, ki so znanja potrebni bolj kot cesarkoli drugega.
 
POVZETEK:
| 
CAS DOGODKA: |   
Ponedeljek 26. Oktober 1998, ob 14:30
 
  | 
 
| MESTO DOGODKA: | 
Cigaletova 10-15, Ljubljana, Slovenija
 
  | 
 
| KAJ SE BO DOGAJALO: | 
Formalno se bo podpisovala peticija z naslednjo vsebino:
                    "Ne strinjam se z ponudbo TELEKOMa, da prevzame ARNESove
                     odjemalce, ampak zelim, da TELEKOM omogoci normalne in
                     zivljenske pogoje dela tako ARNESu, kot tudi ostalim
                     neodvismim ponudnikom Internet storitev". | 
 
 
Linki:
 
TVOJA UDELEZBA JE POMEMBNA! 
Darko Bulat, pobudnik 
		 |