<<prva stran<<
(Nepopolni) seznam TELEKOMovih "grehov"
Vrsti red je lahko povsem nakljucen.
- oglasevalska kampanja vseh zadnjih let, ki zali vse tiste, ki od
TELEKOMa ze leta ne zahtevajo nic posebnega, ampak zelo preproste
reci, kot je samostojni telefonski prikljucek, brez dvojcka, ali
frekvencno omejenega PCMa. Oglasevanje osnovnih telekomunikacijskih
storitev v Sloveniji je nekaj podobnega kot oglasevanje vode v
puscavi. Oglasevanje v stilu "telefoniranje ni drago" v okolju,
kjer je telefoniranje cedalje drazje (tendenca je podrazitev tako
narocnine, kot telefonske minutaze) je norcevanje iz narocnikov.
- navijanje cen. V pogojih, ko TELEKOM ima monopol ne le na govorno
telefonijo v stacionarnem omrezju, ampak dejansko na skoraj vse
kar ima opraviti z prenosom kakrnih koli podatkov (zvok, slika,
beseda), je odsotnost slehernega nadzora s strani kakrsnega koli
urada, ki bi moral bedeti nad pocetjem TELEKOMa le se bolj v nebo
vpijoca. Seveda, TELEKOM je delno ze privatiziran in je delnicarjem
(nekdanjim usluzbencem TELEKOMa, sedaj pa zaposlenim prav na
Ministrstvu za Promet in Zveze, npr. g. Miro Rozman, Drzavni Sekretar,
oziroma v ustreznih uradih) blizja srajca (TELEKOM in njegov dobicek),
kot plasc ("sluzenje ljudstvu", kar bi kot drzavni uradniki morali
imeti za svojo primarno nalogo). Toda, v takih pogojih bi bilo za
pricakovati reakcijo "ljudstva", ki mu le ni vseeno ali ga TELEKOM
dobesedno odira in tako se dodatno visa svoje dobicke (po podatkih
je TELEKOM imel najvecji dobicek v letu 1997).
- neobstoj dolocenih storitev. V Sloveniji ne morete od TELEKOMa
najeti opticnega vlakna brez opreme. Razlog je, seveda, zelo
preprost. V tem primeru bi lahko imeli dosti bolj ugodno razmerje
med ceno in kolicino prenesenih podatkov. TELEKOM pa se postavlja
v vlogo tistega, ki zeli zaracunati pretok sleherne kolicine
podatkov. V casu, ko je informacija moc je jasno, da taksna
koncentracija moci v enem samem podjetju (pravzaprav v pescici
ljudi, ce ne le v enem samem cloveku) predstavlja najbolj
direkten napad na osnove demokracije v Sloveniji. Za primerjavo
si predstavljajte stanje, ce bi vsi avtobusi, tovornjaki in
avti bili last enega samega podjetja in bi za uporabo vsakega
morali pridobiti dovoljenje/placati temu podjetju. Pretirano?
- "pretakanje denarja" iz primarnih storitev v "trzne". Ceprav ni
izrecno prepovedano po sedanjem zakonu (ki zvito doloca le
obvezo locenega knjigovodstva za "primarne" in "trzne" storitve),
je v praksi tako, da TELEKOM razume svoje lastne najete vode,
kot lastno "prcijo", ki jo lahko v lastnem aranzmaju uporablja
po lastni presoji in mu za to ni treba "samemu sebi" placevati
nicesar. Zato je mozno, da je danes Internet prek Telekoma
poceni. Zato je mozno, da ARNES propade. Zato je mozno, da vsi
ostali Internet ponudniki niso delezni takega ugodja in so jim
pogoji poslovanja (ter tako tudi cene) bistveno tezji. Nazadnje,
to je tudi eno zelo mocno orozje z katero TELEKOM nacrtno
unicuje to konkurenco na podrocju Interneta.
- nezaracunavanje "prometa". Promet v telekomunikacijskem okolju
predstavljajo minute pogovora oziroma promet po podatkovnem
omrezju. "Senkavanje" minut pogovora je nekaj kar v koncni
instanci placajo tisti, ki jima kaj takega ni omogoceno, kar je
posredno vzrok za visje cene. Promet takega "prometa" je Internetna
Telefonija, ki jo TELEKOM eksperimentalno omogoca na stevilki
0880-32327, pri kateri se zveza vzpostavi direkt (brez Interneta),
ce v omrezju klicanega ni vozlisca, ki bi omogocilo Internetno
telefonijo. Seveda je prihodnost te storitve v podjetju, ki
kasneje ne bo vec del TELEKOMa, ter tako TELEKOM sedaj financira
skozi ta nacin ne le konjicek enega cloveka, ampak tudi to
bodoce podjetje. Ta vlozen ni in ne bo nikjer izkazan.
- molcecnost usluzbencev. TELEKOM ima prevec zaposlenih. To je, zal,
dejstvo, ki ga ne gre prezreti. Toda, to zalostno dejstvo izkoriscajo
nekateri za uveljavitev svojih izredno predrznih nacinov "vodenja".
Tako je na najbolj zalosten nacin v TELEKOMu v veljavi preizkusanje
lojalnosti na nacin, da se molce prenasa marsikatera zahteva
vodstva, ki ce ni nelegalna je vsaj vprasljiva (npr. ali ste
vedeli, da vsaki zahtevek za najeti vod po tanovem mora v
odobritev g. Miranu Krambergerju? Sprasujem se, ce je taksno
navodilo kjerkoli v pisni obliki, ali gre le za preverjanje
lojalnosti usluzbencev poslovnih enot..). Seveda, stevilo
zaposlenih v TELEKOMu se bo zmanjsalo, toda resnicna bojazen
obstaja, da bojo sli nepravi ljudje (npr. TELEKOMu v nekaterih
poslovnih enotah kronicno primanjkuje opreme in monterjev,
hkrati so nekateri postopki pretirano zapleteni in obremenjeni
z administriranjem).
- napacno kadrovanje. Vsak velik sistem, pa tako tudi TELEKOM ima
tezave z iskanjem ustrezno kvalificiranih strokovnjakov za dolo-
cena podrocja. Toda, bolj kot to je perece dejstvo, da nenehana
notranja rotacija kadrov iz oddelka v oddelek negativno vpliva
na produktivnost dela teh oddelkov. Namesto strokovnosti se
dogaja negativna selekcija, ko boljsi kadri odstopajo, ker ne
verjamejo v brezmadeznost "vodstva", obstajajo pa tisti, ki so
bodisi tako mladi in "frisni", da se zelijo za vsako ceno
dokazati, ali pa pravzaprav niti ne vedo za kaj se gre. V resnici
gre za uveljavljanje povsem vojaskega nacina vodenja podjetja,
ki je ne le prezivelo na vzhodu, ampak nikjer v svetu vec ne
tretirajo zaposlene kot "vojscake", ki naj bojo le kimavci, ampak
je bolj kot roke in ubogljivost pomembna iznajdljivost in krea-
tivnost vsakega zaposlenega. Z odhodom g. Krambergerja iz TELEKOMa
(kar se bo nedvomno zgodilo) bo TELEKOM obglavljen. Upati je,
da ne dokoncno, ampak, da bo v TELEKOMu dovolj dobrih kadrov, ki
ne bojo obupali nad razdejanjem, ki ga bo za seboj pustil ta
gospod (ravnajoc se po reklu: "Za mano potop!").
O nadaljnjih problemih kadrovanja lahko pricajo incidenti, ki
kazejo na dvomljivo varnost znotraj samega TELEKOMa (npr. kraja
impulzev s strani usluzbenca TELEKOMa, pred tem pa je TELEKOM
leta in leta dokazoval, da so vedno, povsod in vsakic njihovi
sistemi neoporecni, zlorabe nemogoce in racuni tocno taksni
kaksni tudi morajo biti).
- slab odnos do strank. Vsako podjetje ve, da so stranke, se posebaj
njihov denar kri in edini garant obstoja. Pogoj pa je korekten
onos do teh istih strank. Edino monopolist je tisti, ki lahko
izsiljuje, se do strank obnasa pismeuhovsko in iritira stranke
do tiste stopnje, ko stranka zazeli celo odpovedati storitve, a
kaj, ko razen monopolista nihce drug storitev ne omogoca. Pa
kljub temu je treba jasno povedati, da je stranka BOG. Tudi za
TELEKOM. Nobena, se tako draga oglasevalska kampanja ne bo
pomagala, ce je pod povrsjem gniloba.
- nepriznavanje vlozkov. Po zakonu je v last TELEKOMA (delno tudi
privatne druzbe, spomnimo se seenkrat) sla tudi celotna infra-
struktura, kanalu, jaski, vodi. Tudi tisti, ki so zgrajeni s
samoprispevki krajanov. Ta poteza oblasti (v resnici predlagana
s strani TELEKOMa samega, skozi Ministrstvo za Promet in Zveze
v katerem, to smo ze povedali, sedijo TELEKOMovi delnicarji) je
nezaslisana eksproprijacija. Odvzem lastnistva je v vseh civili-
ziranih druzbah mozen le z odskodnino. Krajanom ruralnih okolij,
ki so z lastnimi sredstvi zgradili TK omrezje nihce odskodnine
ni ponudil, se manj pa jim priznal lastnistvo nad tem zgrajenim
delom omrezja. Edino pravicno bi bilo, ce bi vsem lastnikom
telefonskih prikljuckov priznali solastnistvo v TELEKOMu v
taksnem znesku, kot je bil vlozek v infrastrukturo (zmanjsan
za dolocen znesek "stroskov").
- poskusi prevzemov. Zadnja ponudba TELEKOMa, da bi lahko ceneje
opravljal storitev, kot to pocne ARNES, ter da je pripravljen
prevzeti vse ARNESove narocnike takoj, je vsekakor primer takega
(sovraznega) prevzema. Domnevamo le lahko, da bo TELEKOM pocakal
toliko casa, da mu bo ARNES dolgoval toliko denarja, da tega
dolga ARNES ne bo (z)mogel odplacati, ter bo TELEKOM "ponudil"
poravnavo v obliki prevzema celotnega ARNESa in njegove
infrastrukture. Kljub temu je za jasnejsno razlago treba
povedati, da je prav TELEKOM tisti, ki je onemogocil/onemogoca
poslovanje ARNESa pod ugodnejsimi pogoji (npr. prihod vozlisca
TEN-34 v Slovenijo). Zato je TELEKOMova "ponudba" nekaj podobnega,
kot ce bi tistemu, ki je nekje podtaknil pozar zaupali vzpostavljanje
protipozarne varnosti. To se ne dela..
Nekaterim, posebaj tistim, ki smo Internet pomagali pripeljati v Slovenijo
ni vseeno ali bo Internet ostal svoboden medij. Ce tudi tebi ni vseeno,
pridi v ponedeljek ob 14:30 pred glavno poslopje nasega nacionalnega
operatera telekomunikacij, ter tako izkazi svojo podporo ARNESu za vse
lepo in pozitivno kar je v prejsnjih letih naredil in kar se vedno dela.
Omogoca pa dostop do "Informacijske avtoceste" ne le sami drzavi in njenim
uradnikom, ampak v prvi vrsti solarjem, raziskovalcem, uciteljem in vsem
tistim, ki so znanja potrebni bolj kot cesarkoli drugega.
POVZETEK:
CAS DOGODKA: |
Ponedeljek 26. Oktober 1998, ob 14:30
|
MESTO DOGODKA: |
Cigaletova 10-15, Ljubljana, Slovenija
|
KAJ SE BO DOGAJALO: |
Formalno se bo podpisovala peticija z naslednjo vsebino:
"Ne strinjam se z ponudbo TELEKOMa, da prevzame ARNESove
odjemalce, ampak zelim, da TELEKOM omogoci normalne in
zivljenske pogoje dela tako ARNESu, kot tudi ostalim
neodvismim ponudnikom Internet storitev". |
Linki:
TVOJA UDELEZBA JE POMEMBNA!
Darko Bulat, pobudnik
|