(jesen 1996)
Uvod
Tale stran je nastajala in se bo obnavljala
v trenutkih obupa in jeze, ki obvezno sledi (skoraj) vsakemu
poizkusu surfanja po internetu. Krivec je seveda znan - naąa
vrla telekomunikacijska druľba, Telekom poimenovana.
Kakąnega pol leta nazaj bi Telekom opisal
kot ąe kar uspeąno podjetje, ki kljub monopolističnemu
poloľaju ni zaspalo. Za tako miąljenje sem imel tudi dobre
razloge! Uvajajo ISDN, ątevilo prikljuekov na 100 prebivalcev
naraąča, pa se luątnega ptička - ąkrjancka imajo (so imeli)
v logotipu!
In potem sem kupil modem
Dober modem. Saj ne da bi pričakoval na
ąkatli napisanih 33.6Kbps, tudi na 28.8Kbps nisem računal.
Ampak 9.6Kbps!? Ljudje boľji, pa kje je to ąe mogoče (dobro,
mogoče v kaki Čeceniji, ampak tam imajo opravičilo)!? OK, po
pravici povedano je tistih 9600bps ąe kar sprejemljivih. 7200bps
in celo 4800 pa nikakor ne! Največja mora pa je (čeprav redka)
14.4Kbps. Po nekaj sekundah in značilnem "ąkljc" (ki
me preganja ľe v nočnih morah) se namreč odpre okno, ki javi,
da je zveza prekinjena.
Pa se malce pozanimam pri znancih
In mi pravijo PCM. Mi pravijo da bolje pač
ne bo ąlo. Ampak jaz ąe kar ne morem verjet. Ne morem verjet,
da je kakrąnokoli klicanje pred 24h in kadarkoli med vikendom
obsojeno na neuspeh. Kajti četudi se mi uspe povezati (kar,
resnici na ljubo, navadno ni stvar Telekoma in linij), dejanski
prenos (kar pa je ąe kako odvisno od Telekoma in njihovih linij)
ne bo niti tak, kot je bil izpisan na začetku. Ker pa procedura
priklopa na KISS (kjer imam account) traja kakąno minuto
(kličem preko Arnesa), je velika verjetnost, da bo, ąe preden
se odpre kakąen Web site, zveza prekinjena. Verjetno ne veste,
kakąen je občutek, ko je treba hitet v Netscape po poąto, da
ne bi prej prekinilo. Vse skupaj niti ne bi bilo tako hudo, ko ne
bi Telekom za vsako vzpostavitev zveze zaračunal en impulz. Pa
mi prekine prvič, pa drugič, pa osmič, pa sedemnajstič, pa to
vsak dan, pa je to zajeten kupček denarja samo zaradi ponovnega
vzpostavljanja zveze.
Dovolj tarnanja
Pravzaprav Telekom kar razumem. Cilj
vsakega podjetja, ki posluje v trľnem gospodarstvu, je namreč
nabrati čimveč denarja za čim manj usluge. Problem torej ni v
Telekomu, temveč v dejstvu, da je monopolist. Tak poloľaj
namreč pripelje do situacije, ko je dovolj to, da ljudem
govorią kako si dober in vsi bodo prepričani, da to drľi.
Nikogar namreč ni, ki bi povedal ali morda celo dokazal, da to
ni res.
Lep primer za to je "tekma" za
čimveč priključkov na 100 prebivalcev. Telekom kar naprej
objavlja primerjalne analize, v katerih prikazuje ątevilo pri
nas in ostalih Evro-drľavah, pri tem pa se seveda hvali, v
kolikąnem času bo tudi Slovenija dosegla raven Zahoda. Pa
poglejmo ąe drugo(temnejąo) plat medalje. Ko se Telekom
odloči, da bo povečal ąt. priključkov/100 preb., (velikokrat)
"razmnoľi" linijo s PCM. Tako nastane več linij, ki
pa so uporabne zgolj in samo za pogovore z babicami (seveda če
ąe imajo izvrsten sluh) in ostalimi ljudmi, poleg tega pa so
tarife na takih "zgoljufanih" linjah enake kot drugod.
Modem, pa naj bo ąe tako dober, na taki liniji dosega ok.
12000bps (po mojih izkuąnjah). Kaj nam torej pomaga 40
priključkov/100 ljudi, ko pa jih trideset od teh ni uporabnih za
tehnologije, ki s koncem tisočletja postajajo celo pomembnejąe
kot sami pogovori! Kaj ko bi nekdo (pa ne Telekom) izdelal
primerjavo kvalitete telefonskih linij pri nas in drugod? To bi
bilo ąele zanimivo!
p.s.
Glede na to, da zgoraj opisane muke trajajo
ąele nekaj mesecev in upoątevaje dejstvo, da nisem nikakrąen
strokovnjak na podroeju telekomunikacij, dopuąčam moľnost, da
so v tekstu tudi trditve, ki ne drľijo in morda celo
neupravičeno ąkodijo ugledu Telekoma. Zato bi bil zelo vesel
vsake pripombe, ki bo v najkrająem moľnem easu tudi
upoątevana.
Če ľelite preveriti, kaj pravi druga
stran, pojdite na Telekomovo domačo stran. Drobno opozorilo: če imate dostop do I-Neta preko
KISS-a, utegne biti obisk Telekomove strani precej zamudno
opravilo (tehnične teľave, pravijo), drugače stvar deluje brez
problemov.
Zahvaljujem se tudi za vso podporo (in
izraze soľalja), prav tako pa sem hvaleľen tudi vsem, ki so mi
s svojimi informacijami in nasveti glede PCM-ja ipd. raząirili
obzorja na telekomunikacijskem nebu ter s tem dali idejo za
morebitno dopolnitev te strani.
|