> o linijah

(jesen 1996)

Uvod

Tale stran je nastajala in se bo obnavljala v trenutkih obupa in jeze, ki obvezno sledi (skoraj) vsakemu poizkusu surfanja po internetu. Krivec je seveda znan - naąa vrla telekomunikacijska druľba, Telekom poimenovana.

Kakąnega pol leta nazaj bi Telekom opisal kot ąe kar uspeąno podjetje, ki kljub monopolističnemu poloľaju ni zaspalo. Za tako miąljenje sem imel tudi dobre razloge! Uvajajo ISDN, ątevilo prikljuekov na 100 prebivalcev naraąča, pa se luątnega ptička - ąkrjancka imajo (so imeli) v logotipu!


In potem sem kupil modem

Dober modem. Saj ne da bi pričakoval na ąkatli napisanih 33.6Kbps, tudi na 28.8Kbps nisem računal. Ampak 9.6Kbps!? Ljudje boľji, pa kje je to ąe mogoče (dobro, mogoče v kaki Čeceniji, ampak tam imajo opravičilo)!? OK, po pravici povedano je tistih 9600bps ąe kar sprejemljivih. 7200bps in celo 4800 pa nikakor ne! Največja mora pa je (čeprav redka) 14.4Kbps. Po nekaj sekundah in značilnem "ąkljc" (ki me preganja ľe v nočnih morah) se namreč odpre okno, ki javi, da je zveza prekinjena.


Pa se malce pozanimam pri znancih

In mi pravijo PCM. Mi pravijo da bolje pač ne bo ąlo. Ampak jaz ąe kar ne morem verjet. Ne morem verjet, da je kakrąnokoli klicanje pred 24h in kadarkoli med vikendom obsojeno na neuspeh. Kajti četudi se mi uspe povezati (kar, resnici na ljubo, navadno ni stvar Telekoma in linij), dejanski prenos (kar pa je ąe kako odvisno od Telekoma in njihovih linij) ne bo niti tak, kot je bil izpisan na začetku. Ker pa procedura priklopa na KISS (kjer imam account) traja kakąno minuto (kličem preko Arnesa), je velika verjetnost, da bo, ąe preden se odpre kakąen Web site, zveza prekinjena. Verjetno ne veste, kakąen je občutek, ko je treba hitet v Netscape po poąto, da ne bi prej prekinilo. Vse skupaj niti ne bi bilo tako hudo, ko ne bi Telekom za vsako vzpostavitev zveze zaračunal en impulz. Pa mi prekine prvič, pa drugič, pa osmič, pa sedemnajstič, pa to vsak dan, pa je to zajeten kupček denarja samo zaradi ponovnega vzpostavljanja zveze.


Dovolj tarnanja

Pravzaprav Telekom kar razumem. Cilj vsakega podjetja, ki posluje v trľnem gospodarstvu, je namreč nabrati čimveč denarja za čim manj usluge. Problem torej ni v Telekomu, temveč v dejstvu, da je monopolist. Tak poloľaj namreč pripelje do situacije, ko je dovolj to, da ljudem govorią kako si dober in vsi bodo prepričani, da to drľi. Nikogar namreč ni, ki bi povedal ali morda celo dokazal, da to ni res.

Lep primer za to je "tekma" za čimveč priključkov na 100 prebivalcev. Telekom kar naprej objavlja primerjalne analize, v katerih prikazuje ątevilo pri nas in ostalih Evro-drľavah, pri tem pa se seveda hvali, v kolikąnem času bo tudi Slovenija dosegla raven Zahoda. Pa poglejmo ąe drugo(temnejąo) plat medalje. Ko se Telekom odloči, da bo povečal ąt. priključkov/100 preb., (velikokrat) "razmnoľi" linijo s PCM. Tako nastane več linij, ki pa so uporabne zgolj in samo za pogovore z babicami (seveda če ąe imajo izvrsten sluh) in ostalimi ljudmi, poleg tega pa so tarife na takih "zgoljufanih" linjah enake kot drugod. Modem, pa naj bo ąe tako dober, na taki liniji dosega ok. 12000bps (po mojih izkuąnjah). Kaj nam torej pomaga 40 priključkov/100 ljudi, ko pa jih trideset od teh ni uporabnih za tehnologije, ki s koncem tisočletja postajajo celo pomembnejąe kot sami pogovori! Kaj ko bi nekdo (pa ne Telekom) izdelal primerjavo kvalitete telefonskih linij pri nas in drugod? To bi bilo ąele zanimivo!


p.s.

Glede na to, da zgoraj opisane muke trajajo ąele nekaj mesecev in upoątevaje dejstvo, da nisem nikakrąen strokovnjak na podroeju telekomunikacij, dopuąčam moľnost, da so v tekstu tudi trditve, ki ne drľijo in morda celo neupravičeno ąkodijo ugledu Telekoma. Zato bi bil zelo vesel vsake pripombe, ki bo v najkrająem moľnem easu tudi upoątevana.

Če ľelite preveriti, kaj pravi druga stran, pojdite na Telekomovo domačo stran. Drobno opozorilo: če imate dostop do I-Neta preko KISS-a, utegne biti obisk Telekomove strani precej zamudno opravilo (tehnične teľave, pravijo), drugače stvar deluje brez problemov.

Zahvaljujem se tudi za vso podporo (in izraze soľalja), prav tako pa sem hvaleľen tudi vsem, ki so mi s svojimi informacijami in nasveti glede PCM-ja ipd. raząirili obzorja na telekomunikacijskem nebu ter s tem dali idejo za morebitno dopolnitev te strani.